Crabstick Rolls

Tuesday, March 14, 2017

Crabstick Rolls


Ada satu masa tu Mommy rajin betul beli crabstick. Selain buat popia crabstick, Mommy buat crabstick rolls. Hari ni Mommy selak album lama, terjumpa gambar ni. So, Mommy rasa nak post resepi mudah ni. Kalau takde idea nak minum petang, cuba buat yang ni.

Mommy tahu Ilan tak suka crabstick. Tapi Ilan sendiri tak tahu kenapa Ilan tak suka. Daddy pun tak suka crabstick. Daddy tak suka bila sendawa bau crabstick. Sebab tu dia tak makan. Disebabkan Mommy dan Ulin jer yang suka, Mommy ambil keputusan untuk tidak lagi beli crabstick ni. Takpe, as usual Mommy memang akan berkorban dalam hal makanan.

Okeh, tak payah nak sedih-sedih sangatlah. Jom tengok bahan-bahannya. Crabstick boleh ganti dengan sosej atau otak-otak jugak yer. Selamat mencuba. Ulin, cuba buat sendiri yer. Senang jer.


Crabstick Rolls


Crabstick
Roti putih
Telur
Bread crumbs
Garam halus
Minyak masak


Cara:

1. Gelek roti putih hingga nipis. Ulang proses untuk semua roti yang hendak digunakan.
2. Letak crabstick melintang di bahagian hujung roti yang telah dinipiskan tadi. Gulung sehingga hujung roti dan tekan sedikit bahagian hujung gulungan. Susun rolls dalam pinggan dengan bahagian hujung gulungan ditekan ke bawah.
3. Kocak telur dalam pinggan dengan sedikit garam. Dalam pinggan leper, taburkan bread crumbs.
4. Panaskan minyak yang banyak dalam kuali. Setelah minyak panas, kecilkan sedikit api dapur.
5. Celup rolls dalam telur dan golekkan atas bread crumb. Goreng dalam minyak hingga kuning keperangan. Angkat dan tos. Siap.

Sesuai dihidang untuk sarapan atau minum petang. Boleh juga dijamu kepada tetamu.

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images